Retourbeleid
ALGEMENE INSTRUCTIES
Om de behandeling van alle Terugzendingen zoveel mogelijk te vereenvoudigen, verzoekt Rody Allround Service de Koper vriendelijk om ons Retouraanvraagformulier volledig in te vullen.
Rody Allround Service reageert zo snel mogelijk op elk Retouraanvraagformulier. Rody Allround Service streeft er altijd naar om een geschikt voorstel te doen en richtlijnen te geven voor de verdere afhandeling van de aanvraag van de Koper. Als Rody Allround Service aanvaardt dat de Koper een Product terugzendt, dan stuurt Rody Allround Service naar de Koper een Retourbon, dat een Retournummer vermeldt. Als de Koper een Ruilonderdeel bestelt, dan stuurt Rody Allround Service automatisch een Retourbon ‘oud stuk’ met een Retournummer, samen met de orderbevestiging.
Een Retourbon is geldig voor de termijn die erin is vermeld. Indien de Koper het Product pas na het verstrijken van de geldigheidstermijn naar Rody Allround Service terugstuurt, behoudt Rody Allround Service zich het recht voor om, naar eigen inzicht, een Handling Cost aan te rekenen en om de Retouraanvraag tot Terugzending te weigeren.
Indien uit technisch nazicht door Rody Allround Service van een Retourzending blijkt dat gebreken of schade aan dat Product:
Ontbreekt in de lijst van gebreken of schade die de Koper op zijn Retouraanvraagformulier vermeldde, of
Het gevolg zijn van verkeerd gebruik zoals in art. 9.5 van de Algemene Verkoopvoorwaarden van Rody Allround Service beschreven, of
Het gevolg zijn van beschadiging tijdens het terug-transport naar Rody Allround Service, kan Rody Allround Service niet aansprakelijk gesteld worden voor deze defecten of schade. Rody Allround Service behoudt zich het recht voor om, naar eigen inzicht, een Handling Cost aan te rekenen of de Retouraanvraag te weigeren.
SPECIFIEKE INSTRUCTIES
Bovendien moet de Koper rekening houden met volgende specifieke instructies:
Klachten
De Koper mag een Klacht indienen wanneer de levering door Rody Allround Service niet overeenstemt met de bestelling van de Koper of wanneer een Product defect blijkt;
De Koper moet rekening houden met de volgende tijdslimieten: Klachten met betrekking tot beschadiging bij het transport moeten op de vervoerdocumenten worden vermeld en moeten binnen twaalf (12) uur na de levering van het Product aan Rody Allround Service worden gemeld. Klachten met betrekking tot zichtbare schade aan het Product (maar niet veroorzaakt door het transport) of klachten over een levering die niet overeenstemt met de bestelling van de Koper, moeten binnen 48 uur na levering aan Rody Allround Service worden gemeld. Alle andere Klachten moeten uiterlijk binnen drie (3) maanden na levering van het Product aan Rody Allround Service worden gemeld, tenzij de overeenstemmende factuur voor het Product een andere termijn vermeldt.
Terugname aanvragen
De Koper mag een Terugname aanvragen wanneer de levering door Rody Allround Service overeenstemde met de bestelling door de Koper, maar de Koper het Product aan Rody Allround Service wil terug verkopen tegen de oorspronkelijke netto factuurwaarde. Rody Allround Service aanvaardt alleen om Producten terug te nemen als ze zich in hun oorspronkelijke en ongeopende verpakking bevinden;
Rody Allround Service aanvaardt geen Terugname in de volgende gevallen:
Producten die werden geassembleerd; Producten zonder verpakking, verzegeling of controlelabels; Producten die speciaal voor de Koper werden besteld of ontworpen; Producten die door Rody Allround Service werden Gereconditioneerd; Producten die op de verkoopdocumenten van Rody Allround Service staan vermeld als “niet annuleer baar en niet-terug stuurbaar” of Producten met een lage verkoopwaarde per stuk (zie: Bijzondere Vereisten voor het terugsturen van Producten);
Als Rody Allround Service de aanvraag van de Koper voor de Terugname van een Product aanvaardt, dan wordt voor deze Terugname een administratieve toeslag aangerekend (zie: Bijzondere Vereisten voor het Terugsturen van Producten); o Het transport van de Klant naar Rody Allround Service wordt door Rody Allround Service georganiseerd op risico en kosten van de Koper, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Rody Allround Service zal de transportkosten van zijn creditnota aan de Koper aftrekken.